5 aplikací pro lepší plánování
Jednou z nejdůležitějších schopností moderní doby je bezpochyby multitasking. Mezi běžné úkoly průměrného člověka už dávno nepatří obstarat pole a nakrmit zvířata, dnešní problémy jsou pro většinu z nás více abstraktní komplikované a vyžadují komplexní řešení.
Udržet všechny úkoly, termíny a mezikroky v paměti je v podstatě nemožné. Naštěstí s dobou komplexních problémů přichází i možnost komplexních řešení a jedno z nich nosíte neustále u sebe.
Nabídka aplikací ve stylu úkolníčků, task managerů a organizérů je široká. Vybrali jsme pro vás 5 takových, které nás zaujaly svou efektivností a originalitou, abyste se i vy mohli inspirovat, zlepšit svůj výkon a dopřát si pocit uspokojení při sledování svých pokroků.
1. Things 3
Aplikace Things 3 určená právě pro zařízení napříč systémem Apple patří mezi absolutní špičku v nabídce virtuálních task managerů. Designové čisté intuitivní prostředí vyhovuje široké škále uživatelů a možnosti propojení napříč zařízeními od Applu nemají hranic. Nabízí všechny myslitelné funkce od přetahování úkolů, správy kalendáře nebo nastavení připomínek až po pokročilé možnosti při zapojení Siri, sdílení do dalších aplikací nebo třeba automatické přesouvání termínů a opakování úkolů.
Jelikož byla aplikace vyvíjena čistě pro Apple, je v nabídce pouze pro jejich operační systémy. Uživatelé Androidu musí své ideální řešení hledat jinde.
+ Intuitivní uživatelské rozhraní
+ Bezproblémová synchronizace mezi zařízeními (iPhone, iPad, iMac i Apple Watch)
+ Pokročilé funkce správy úkolů
- Vyšší pořizovací cena
- Aplikace v současné době nepodporuje český jazyk
Hodnocení uživatelů:
„Intuitivní. Přátelská. Čistá.“
„Bezpochyby nejlepší todo aplikace co jsem kdy vyzkoušel.“
„11 let každodenní dokonalosti.“
2. Todoist
Aplikace Todoist nabízí profesionální správu úkolů jednotlivcům i celým týmům. Jde o výkonný plánovač s integrovaným úkolníčkem, ve kterém si své úkoly můžete snadno roztřídit podle určení. Zorganizujete si osobní i pracovní život v jedné aplikaci, která je velmi intuitivní a snadno použitelná napříč zařízeními.
Ačkoli je základní verze Todoist zdarma, některé funkce nabízí až ve své Pro verzi s pravidelným předplatným. Stále však patří k nejoblíbenějším plánovacím aplikacím na světovém trhu.
+ Synchronizace napříč různými zařízeními a platformami.
+ Jednoduché uživatelské rozhraní
+ Podporuje češtinu
- Omezené funkce v bezplatné verzi (chybí například upomínky)
- Složitější správa a přehlednost větších projektů
Hodnocení uživatelů:
„Jednoduché používání a spolehlivá synchronizace.“
„Jednoduchý, rychlý, organizovaný. Používám denně.“
„Skvělý nástroj, který mi denně usnadňuje život.“
3. Habitica
Plánovací aplikace, která mění každodenní úkoly ve hru. Její přátelské a hravé rozhraní ocení hlavně mladší uživatelé, nicméně elementy z retro her osloví i starší snílky. Vytvořte si svůj originální avatar a vydejte se na dobrodružství za splněnými úkoly. Aplikace myslí i na odměňování statečných dobrodruhů a tím pomáhá vytvářet zdravé návyky.
Základní verze aplikace je zdarma, s prémiovým předplatným pak nabízí ještě více herních prvků. V rámci aplikace se lze přidat k dalším podpůrným komunitám, jejichž podpora má prokazatelně pozitivní dopad na psychiku.
+ Hravé a přehledné prostředí
+ Zaměřeno na self-care, výborná volba pro uživatele s ADHD a podobnými životními výzvami
+ Velice efektivní při novoročních předsevzetích a při trénování nových návyků
- Určitě není pro každého, nejde o klasický seriózní business task manager
- Omezená struktura pro složitější projekty.
Hodnocení uživatelů:
„Miluju tuhle aplikaci.“
„Super a zábavné, není co vytknout.“
„Motivující a zároveň zábavný.“
4. Notion
Notion je výkonný nástroj pro organizaci poznámek, úkolů a projektů. Uživatelům umožňuje nejen tvořit svoje seznamy úkolů, ale rovnou i celé databáze pro komplexní projekty. Díky využití umělé inteligence nabízí široké spektrum funkcí pro jednotlivce, studijní skupiny i pracovní týmy. Propojení s externími nástroji jako Figma nebo Slack umožňují vytvořit dokonalé pracovní prostředí na jednom místě.
I když aplikace nabízí placené předplatné, jeho využití cílí hlavně na skupiny a firmy. Jednotlivci mohou využívat Notion zdarma, aniž by pocítili výrazné omezení funkcí.
+ Slouží jako poznámkový blok, úkolníček i databáze
+ Umožňuje sdílení obsahu a spolupráci v reálném čase
+ Nabízí předpřipravené šablony pro různé účely
- Může trvat delší dobu, než si osvojíte všechny funkce
- Offline režim je omezený a ne vždy funguje spolehlivě
Hodnocení uživatelů:
„Skvělá aplikace pro organizaci projektů, sdílení v týmu, dokonce i pro osobní denní zápisy a aktivní přemýšlení.“
„Moje nejoblíbenější aplikace.“
„Není dokonalá, ale pořád je to ta nejlepší organizační aplikace zdarma.“
5. Google Tasks
Jednoduchá a přehledná aplikace pro správu úkolů, kterou nabízí Google. Je integrovaná s ostatními Google službami, jako jsou Gmail a Google Kalendář, což umožňuje snadné propojení úkolů s e-maily nebo termíny. Hodí se zejména pro uživatele, kteří chtějí základní a nenáročný úkolovník bez složitých funkcí.
Aplikace je zcela zdarma, což se ovšem odráží i na kvalitě a nabídce jednotlivých funkcí.
+ Velmi jednoduché a intuitivní rozhraní
+ Okamžitá synchronizace s Google účtem – přístup k poznámkám máte odkudkoli
+ Automatický návrh úkolů při propojení s Gmailem nebo Google kalendářem
- Omezené organizační funkce, nevhodné pro týmy
- Pro vytvoření plnohodnotného task manageru je potřeba kombinovat více Google aplikací
Hodnocení uživatelů:
„Skvělá aplikace, jen mi chybí možnost sdílení.“
„Aplikace je velmi jednoduchá a přehledná, velké plus.“
„Možná až příliš jednoduché...“
Produktivita není o tom dělat více, ale dělat to správně. Tyto aplikace vám pomohou lépe organizovat úkoly, sledovat svůj pokrok a soustředit se na to, co je důležité. Ať už si vyberete elegantní Things 3, univerzální Notion nebo minimalistický Google Tasks, důležité je najít nástroj, který vám bude vyhovovat a zapadne do vašeho stylu práce.